Αξιολόγηση φοιτητών
- Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:
Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
Ερωτήσεις κρίσεως
- Εξέταση στο Εργαστήριο (50%)
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
- Να περιγράφουν τις διάφορες μορφές υγειονομικών συστημάτων και το εθνικό σύστημα υγείας της χώρας.
- Να αναλύουν και να διακρίνουν τη σημασία της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας και της Δημόσιας Υγείας.
- Να προσδιορίζουν, να αναγνωρίζους τους κινδύνους για τη δημόσια υγεία, τους παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία και να αναλύουν θέματα προαγωγής και αγωγής υγείας.
- Να αναφέρουν τα χαρακτηριστικά της Νοσηλευτικής Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, καθώς και τα μέσα και τις πηγές που διατίθενται για την κάλυψη των νοσηλευτικών αναγκών του πληθυσμού.
- Να χρησιμοποιούν την αποκτηθείσα γνώση για να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα υγείας του ατόμου εξελικτικά.
- Να γνωρίζουν τη λειτουργία της οικογένειας και τους κινδύνους οικογενειακής υγείας.
- Να περιγράφουν τεχνικές για τη διατήρηση της υγείας του ατόμου και της οικογένειας.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τις διάφορες μορφές υγειονομικών συστημάτων και τη σημασία της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, να κατανοήσουν το ρόλο του Νοσηλευτή στη διατήρηση της υγείας του ατόμου και της οικογένειας και να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις σχετικά με την αξιολόγηση του ατόμου εξελικτικά από την κύηση έως την υπερηλικίωση.
Υπεύθυνος Καθηγητής Μαθήματος
Αδαμακίδου Θεοδούλα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Διδάσκοντες
Πλακάς Σωτήριος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Αδαμακίδου Θεοδούλα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια , Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Καλεμικεράκης Ιωάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Μαντζώρου Μαριάννα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Γερογιάννη Γεωργία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Αλικάρη Βικτωρία, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Αποστολάρα Παρασκευή, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Δρακοπούλου Μαριάννα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Μαντούδη Αλεξάνδρα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Περίγραμμα
ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
- Συστήματα Φροντίδας Υγείας- Γενικά στοιχεία για άλλες Μορφές Υγειονομικών συστημάτων.
- Εθνικό Σύστημα Υγείας και μονάδες περίθαλψης-Εισαγωγή στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
- Κοινοτική Νοσηλευτική και Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας-Η Φύση και τα Χαρακτηριστικά άλλες Κοινοτικής Νοσηλευτικής-Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση Κοινοτικής Υγείας-Ρόλος του Κοινοτικού Νοσηλευτή στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
- Πρόληψη-Επίπεδα πρόληψης (πρωτογενής, δευτερογενής και τριτογενής πρόληψη)- Προαγωγή Υγείας-Ευαισθητοποίηση σε θέματα αγωγής υγείας σε άτομα και ομάδες πληθυσμού
- Οικογένεια-Καθορισμός άλλες οικογένειας και Οικογενειακές λειτουργίες-Οικογενειακή Δομή-Οικογενειακή Υγεία-Τρόποι αντιμετώπισης των αναγκών υγείας των οικογενειών- Παρεμβάσεις για τη διατήρηση άλλες υγείας του ατόμου και άλλες οικογένειας.
- Κίνδυνοι Οικογενειακής Υγείας-Έννοιες στον κίνδυνο οικογενειακής υγείας-Σημαντικοί κίνδυνοι οικογενειακής υγείας και Νοσηλευτικές παρεμβάσεις-Κοινοτική νοσηλευτική παρέμβαση για τη μείωση κινδύνου οικογενειακής υγείας (Επισκέψεις στο σπίτι), Κοινοτικοί πόροι.
- Προγεννητικός έλεγχος-Οικογενειακός προγραμματισμός-Αντισύλληψη και μέθοδοι αντισύλληψης-Κύηση και Νοσηλευτική Φροντίδα Εγκύου, Λεχωίδας στην Κοινότητα.
- Προαγωγή καλής κατάστασης υγείας νεογνού και βρέφους στην κοινότητα-Μητρικός θηλασμός-Μοντέλα Υποστήριξης του Μητρικού Θηλασμού στην Κοινότητα-Τεχνητή διατροφή και Νοσηλευτική συμβολή.
- Ανοσοποίηση – Εμβολιασμοί-Πρόληψη και έλεγχος μεταδοτικών νοσημάτων
- Προαγωγή καλής κατάστασης υγείας νηπίων και παιδιών σχολικής ηλικίας- Νοσηλευτική φροντίδα νηπίου, παιδιού στην Π.Φ.Υ.
- Πρόληψη παραγόντων κινδύνου και προβλημάτων υγείας άλλες παιδικής ηλικίας (αισθητηριακές διαταραχές, κοινά ορθοπαιδικά προβλήματα, διατροφικά προβλήματα, μαθησιακές δυσκολίες, αυτισμός).
- Νοσηλευτική Φροντίδα εφήβου-Πρόληψη παραγόντων κινδύνου άλλες εφήβους (εξαρτησιογόνες ουσίες, ανεπιθύμητη κύηση και βίαιες καταστάσεις, σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, διατροφικά προβλήματα).
- Υγεία των ηλικιωμένων-Διατροφή, άσκηση, ύπνος, ανάπαυση.
Το Εργαστηριακό μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει εκπαίδευση των φοιτητών, με επίβλεψη εκπαιδευτικών, σε Κέντρα Υγείας, σε Κοινοτικά και Δημοτικά Ιατρεία και σε άλλες δομές που παρέχουν υπηρεσίες ΠΦΥ στην Κοινότητα