Μέθοδοι Διδασκαλίας στη Νοσηλευτική

Κωδικός Μαθήματος:

ΠΝΟΣ0503

Εξάμηνο:

Ε' Εξάμηνο

Κατηγορία:

ΜΓΥ

Ώρες:

Θεωρία 3

Μονάδες ECTS:

3

Σύνδεσμος στο eClass:

https://eclass.uniwa.gr/courses/NERSA109/


 

Αξιολόγηση φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (85%) που περιλαμβάνει:

    • Ερωτήσεις
    • Σχεδιασμό μιας υποδειγματικής διδασκαλίας – σχέδιο διδασκαλίας

 ΙΙ. Παρουσίαση Εργασίας (15%)

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Σκοπός του μαθήματος είναι να εφοδιάσει τους φοιτητές με γνώσεις Αρχών και Μεθόδων Διδασκαλίας, καθώς και με δεξιότητες σχεδιασμού και εκτέλεσης μιας υποδειγματικής διδασκαλίας, στα πλαίσια της Νοσηλευτικής. Επίσης να τους βοηθήσει να διαμορφώσουν θετικές στάσεις έναντι του εκπαιδευτικού νοσηλευτικού ρόλου σε όλα τα επίπεδα παροχής Υπηρεσιών Φροντίδας Υγείας.

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:

  • Να προσδιορίζουν το σκοπό και τη φύση και να δίνουν τον ορισμό της διδασκαλίας – μάθησης
  • Να αναλύουν τον τρόπο με το οποίο διδασκαλία και μάθηση σχετίζονται με το ρόλο του Νοσηλευτή.
  • Να προσδιορίζουν και να αναλύουν κριτικά της θεωρίες μάθησης και την επίδραση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • Να αναλύουν τις σύγχρονες τεχνικές των επιμέρους μεθόδων διδασκαλίας – μάθησης & να τις συνδέουν με συγκεκριμένες νοσηλευτικές περιπτώσεις εφαρμογής τους.
  • Να σχεδιάζουν και να διεκπεραιώνουν μια υποδειγματική διδασκαλία (σχέδιο μαθήματος).

 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

Το μάθημα αποσκοπεί στις παρακάτω Γενικές Ικανότητες:

  • Να αναζητούν, αναλύουν, συνθέτουν δεδομένα και πληροφορίες με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Να λαμβάνουν αποφάσεις στη διαδικασία μάθησης
  • Να συμμετέχουν ομαδικά στη διαδικασία μάθησης
  • Να ευαισθητοποιηθούν στις διεθνείς θεωρίες μάθησης
  • Να συνεργαστούν σε διεπιστημονικό περιβάλλον για θέματα μάθησης
  • Να παράγουν νέες ερευνητικές ιδέες μάθησης
  • Να σχεδιάσουν και να διαχειριστούν τη διαδικασία μάθησης
  • Να αναδείξουν τον σεβασμό στη διαφορετικότητα, στην πολυπολιτισμικότητα και στην προσβασιμότητα σε περιβάλλοντα μάθησης
  • Να σεβαστούν το φυσικό περιβάλλον μάθησης
  • Να επιδείξουν κοινωνική, επαγγελματική και ηθική υπευθυνότητας και ευαισθησία σε θέματα φύλου κατά τη διαδικασία μάθησης
  • Να προάγουν την ελεύθερη, δημιουργική και επαγωγική σκέψης στη διαδικασία μάθησης

 

Συγγράμματα στο Εύδοξος

 

Υπεύθυνοι Καθηγητές Μαθήματος

Δούσης Ευάγγελος, Καθηγητής, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Ζαρταλούδη Αφροδίτη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Κουτελέκος Ιωάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

 

Διδάσκοντες

             Δούσης Ευάγγελος, Καθηγητής, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

              Κουτελέκος Ιωάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

              Ζαρταλούδη Αφροδίτη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

 

Περίγραμμα

 

  • Έννοια, ορισμός και φύση της διδασκαλίας και της μάθησης, παράγοντες που τις επηρεάζουν, τα χαρακτηριστικά της αποτελεσματικής διδασκαλίας.
  • Σχέση διδασκαλίας – μάθησης και Νοσηλευτικής.
  • Ατομικές διαφορές και μάθηση
  • Τύποι ή στυλ μάθησης
  • Γνωστικές θεωρίες μάθησης
  • Θεωρίες μάθησης. Εγγραμματισμός
  • Πολυπολιτισμικές πλευρές μάθησης
  • Σχεδιασμός και διεξαγωγή μαθημάτων. Το σχέδιο του μαθήματος
    • Προαγωγή της υγείας
    • Προετοιμασία και παρουσίαση του εκπαιδευτικού υλικού μιας υποδειγματικής διδασκαλίας
  • Παραδοσιακές στρατηγικές διδασκαλίας
    • Η μέθοδος της διάλεξης. Ορισμός, χρήση και τεχνική της διάλεξης.
    • Μορφές της διδασκαλίας και μάθησης με μικρές ομάδες.
    • Η μέθοδος της διάλεξης. Ορισμός, χρήση και τεχνική της διάλεξης.
  • Σύγχρονες στρατηγικές διδασκαλίας βασισμένες σε δραστηριότητες
    • Διδασκαλία και μάθηση με μικρές ομάδες. Ορισμός, χρήση και τεχνική της διδασκαλίας και μάθησης με μικρές ομάδες
    • Μέθοδος διερεύνησης προβλήματος, συνεργατική μάθηση, επιχειρηματομαχία, παιχνίδι ρόλων, δραματοποίηση, μελέτες περιπτώσεων, βομβίζουσες ομάδες, κ.λπ.
    • Επίδειξη, Προσομοίωση, κ.λπ.
  • Διδακτικές στρατηγικές μέσω ψηφιακής τεχνολογίας, εποπτικά μέσα
    • Εποπτικά μέσα και τεχνολογία πληροφόρησης & επικοινωνίας στη διαδικασία διδασκαλίας – μάθησης
    • Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση
  • Αξιολόγηση της μαθησιακής διαδικασίας- Προώθηση και αξιολόγηση κριτικής σκέψης
  • Κλινική διδασκαλία. Ο ρόλος του κλινικού εκπαιδευτή