Αξιολόγηση φοιτητών
Η αξιολόγηση πραγματοποιείται στην Ελληνική γλώσσα.
Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:
-
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
- Μικρή μελέτη περίπτωσης με ανάλυση ρόλων
- Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση :
- Να κατανοήσουν την έννοια και το περιεχόμενο της σχολικής νοσηλευτικής και να αντιληφθούν το ρόλο του σχολικού νοσηλευτή.
- Να αξιολογούν την υγιεινή και ασφάλεια του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος του σχολείου.
- Να αποκτήσουν δεξιότητες στην εκπαίδευση του πληθυσμού στόχου.
- Να μπορούν να αναλύσουν την νοσηλευτική φροντίδα που παρέχεται στο σχολείο στα πλαίσια της πρωτογενούς, δευτερογενούς και τριτογενούς πρόληψης. Να αποκτήσουν δεξιότητες στη διαχείριση και αντιμετώπιση οξέων προβλημάτων στο σχολικό περιβάλλον.
- Να αποκτήσουν δεξιότητες στη διαχείριση των χρόνιων προβλημάτων υγείας στο σχολικό περιβάλλον.
- Να συμβάλουν στη διασύνδεση του σχολικού πληθυσμού με την οικογένεια και την ευρύτερη κοινότητα.
- Να μπορούν να διακρίνουν τους διαφορετικούς ρόλους και τις λειτουργίες των σχολικών νοσηλευτών
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών.
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές το ρόλο του Σχολικού Νοσηλευτή στην εκπαίδευση των πληθυσμών στόχων (μαθητών, προσωπικού του σχολείου και γονέων), για την υιοθέτηση υγιών στάσεων και συμπεριφορών καθώς και στη διαχείριση των προβλημάτων υγείας και στη βελτίωση του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος.
Υπεύθυνος Καθηγητής Μαθήματος
Καλεμικεράκης Ιωάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής
Δρακοπούλου Μαριάννα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής
Διδάσκοντες
Καλεμικεράκης Ιωάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής
Δρακοπούλου Μαριάννα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής
Γερογιάννη Γεωργία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής
Αλικάρη Βικτωρία, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής
Αποστολάρα Παρασκευή, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής
Μαντούδη Αλεξάνδρα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τακτικό Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Δυτικής
Περίγραμμα
- Ορισμοί, σκοπός, Ιστορία της Σχολικής νοσηλευτικής, νομοθεσία και standards πρακτικής.
- Μοντέλα και θεωρίες στη σχολική νοσηλευτική.
- Ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή, δεξιότητες και επάρκεια στη σχολική νοσηλευτική.
- Δημιουργία, διαχείριση και ενημέρωση του φακέλου υγείας των μαθητών.
- Αναπτυξιακό στάδιο και εκπαιδευτική διαδικασία.
- Εφαρμογή της νοσηλευτικής διεργασίας στη σχολική νοσηλευτική
- Αγωγή υγείας, προαγωγή υγείας και πρόληψη της ασθένειας στο σχολικό περιβάλλον στα τρία επίπεδα προληπτικής φροντίδας.
- Σχολικός νοσηλευτής και περιβάλλον.
- Σχολικός νοσηλευτής και παιδί (με οξύ πρόβλημα, α’ βοήθειες, διατροφικές διαταραχές, εμβολιασμοί).
- Σχολικός νοσηλευτής και παιδί (με χρόνιο νόσημα, αλλεργία, ψυχοσυναισθηματικές διαταραχές, γνωστικές διαταραχές, παιδί με ειδικές δεξιότητες).
- Σχολικός νοσηλευτής και οικογένεια.
- Σχολικός νοσηλευτής και κοινότητα.
- Σχολικό περιβάλλον και συμπεριφορές υψηλού κινδύνου (κάπνισμα, βία, εγκυμοσύνη, πολιτισμική διαφορετικότητα, bulling, κ.α),
- Ηθικά διλλήματα και μελλοντικές τάσεις στη σχολική νοσηλευτική